Over mij

Hallo, Wat leuk dat je mijn blog komt bekijken. Laat ik me eerst even voorstellen. Ik ben Monique, woon samen met Gert en heb 2 zoons Robin en Thijmen. Van jongs af aan ben ik altijd wel creatief geweest. Haken, breien, borduren, textiel schilderen en sinds 2011 helemaal verslaafd aan kaarten maken. Ik ben begonnen met borduren en 3D. Daar is nu stempelen en scrappen bijgekomen. Dat vind ik nu wel het leukste om te doen. Ik hoop dat je mijn blog leuk vindt en een reactie is altijd welkom.







dinsdag 20 december 2016

Hobby Vision Challenge #57

Hallo allemaal,

Het is alweer de 20e en dus tijd voor een nieuwe challenge op ons HobbyVision blog. Deze keer is het thema: Een schudkaart. Echt een superleuk thema!

Dit is mijn voorbeeldkaart geworden


Voor de basis heb ik de nieuwe Dutch Doobadoo Card Art Window 3 470.713.317 gebruikt die deze week in de winkel zal liggen.

De basis heb ik overgenomen uit kraft papier. Daarna de binnenmaten uit designpapier. Deze komt uit het Noor! Design stansblok Christmas Carol 6011/0382.


Het thema is dus een schudkaart. En dat heb ik met het raampje gedaan. In het midden van de mal staat een raampje met luiken afgebeeld. Deze neem je over. Van de luiken snijd je de middenstukjes eruit (ik zie nu dat ik de potloodlijntjes niet uitgegumd heb, sorry hihi). De randen ril je zodat je de luiken naar buiten kunt vouwen. Het middelste raam snijd je volledig uit. Aan de onderkant heb ik een randje geplakt die uit het stansblok komt.

Uit mica heb ik 2 vierkanten geknipt die groter is dan het vierkant dat je hebt uitgesneden. Dan doe je wat lijm rondom het raampje aan de achterkant. Dan plak je het mica erop. Daarna rondom met 3d foam tape geplakt. Zorg dat je geen ruimte ertussen overlaat, anders valt de inhoud er weer uit. Daarna heb ik Viva Eiskristall erop gestrooid. Je haalt het velletje van de foam tape zodat je de plakrand krijgt. Dan plak je het andere stuk mica erop. Even goed aandrukken en het schudgedeelte is klaar. Nu verder de kaart oppimpen.


Aan de linkerkant heb ik de Noor! Design mal Gears tandwielen + klok 6002/0634 gestanst uit designpapier en op de kaart geplakt. Een oudere Magnolia stempel heb ik ingekleurd met Brushmarkers en met 3d foamblokjes erop geplakt. 


Aan de rechterkant heb ik de Noor! Designmal Autumn Klimop 6002/0456 ook uit designpapier gestanst. Het past zo precies bij het andere designpapier en de tekstlabels die ook uit dit blok komen.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen inspireren. Natuurlijk hoop ik dat je meedoet met de challenge en ben heel benieuwd naar je kaart!

Dan wens ik je nog een hele fijne dag en tot de volgende keer!

Liefs,


2 opmerkingen:

  1. Wat een gave schudkaart,
    heel mooi gemaakt ☺
    Gezellige en fijne (knutsel) dagen
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel-Hert-rendier-ree}

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige schudkaart Monique !
    Mooie nieuwe mal van DDBD .
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen