Over mij

Hallo, Wat leuk dat je mijn blog komt bekijken. Laat ik me eerst even voorstellen. Ik ben Monique, woon samen met Gert en heb 2 zoons Robin en Thijmen. Van jongs af aan ben ik altijd wel creatief geweest. Haken, breien, borduren, textiel schilderen en sinds 2011 helemaal verslaafd aan kaarten maken. Ik ben begonnen met borduren en 3D. Daar is nu stempelen en scrappen bijgekomen. Dat vind ik nu wel het leukste om te doen. Ik hoop dat je mijn blog leuk vindt en een reactie is altijd welkom.







dinsdag 28 juli 2015

80 jaar

Hallo allemaal,

Mijn peetoom werd vandaag 80 jaar. En daar moet uiteraard een kaartje voor gemaakt worden. Hoe leuk is het dan om de Dutch Doobadoo Stencil Art Numbers hiervoor te gebruiken. 


Voor de basis heb ik de nieuwe gave Shape Art Teardrop gebruikt. De grootste maat heb ik uit kraft papier geknipt, een maatje kleiner uit wit cardstock en dan nog een maatje kleiner uit designpapier. Dit is al een ouder designpapier van Prima Marketing Engraver die ik al een tijd in huis heb. Ik vond het wel grappig passen bij de Dutch Doobadoo cijfers.

De randen heb ik bruin gemaakt met distress inkt Brushed Corduroy en bewerkt met de distresser.


In het midden van de kaart heb ik een stuk ribbelkarton geplakt en daarboven op een vierkante mal van Noor! Design.

Van de cijfers heb ik de grootste maat overgenomen uit zwart cardstock en het binnenste deel gemat met designpapier. Het matgedeelte kun je zo overnemen van de stencil art cijfers. 


Ik heb de kaart verder rustig gelaten. Het papier is druk genoeg en voor een man wilde ik ook niet zo'n drukke kaart maken. Maar een klein bloementoefje moest wel kunnen. En hoe leuk zijn de nieuwe kraft art bladeren van Dutch Doobadoo. Ook heb ik er nog een wit paper art blaadje bij geplakt.


We waren uitgenodigd voor een feestje en als cadeau wilde ik geld geven. Het probleem was dat het een enkele kaart was. En om het geld zo in de envelop te stoppen, vond ik geen optie. Dus kwam ik op het idee om achterop de kaart een klein envelopje te plakken en daar het geld in te doen. 

Bij Dutch Doobadoo hebben we diverse enveloppen. Deze is er eentje van, en in deze set zitten 2 enveloppen van 2 verschillende groottes. Ik heb de kleinste mal gebruikt. Je neemt de mal over op papier en rilt de vouwen. En dan is het alleen nog een kwestie van dichtplakken. En voor het plakken gebruik ik natuurlijk de alleslijm van Dutch Doobadoo.


Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen inspireren. En heb je nog vragen? Stel ze gerust!

Dan wens ik je nog een hele fijne dag en tot de volgende keer. 

Liefs,

De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! & Zo webshop: (Door op onderstaande productfoto's te klikken word je direct door gelinkt naar het desbetreffende product in de webshop)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten