Over mij

Hallo, Wat leuk dat je mijn blog komt bekijken. Laat ik me eerst even voorstellen. Ik ben Monique, woon samen met Gert en heb 2 zoons Robin en Thijmen. Van jongs af aan ben ik altijd wel creatief geweest. Haken, breien, borduren, textiel schilderen en sinds 2011 helemaal verslaafd aan kaarten maken. Ik ben begonnen met borduren en 3D. Daar is nu stempelen en scrappen bijgekomen. Dat vind ik nu wel het leukste om te doen. Ik hoop dat je mijn blog leuk vindt en een reactie is altijd welkom.







zondag 2 maart 2014

Happy birthday


Hallo allemaal,

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de leuke reacties op mijn vorige kaart. Ik heb ze met heel veel plezier gelezen.

Vandaag is het mijn beurt om een kaart te plaatsen op het HobbyVision blog. Deze keer is het een kaart voor een hobbymaatje die 60 jaar is geworden. En dan mag een kaart natuurlijk niet ontbreken :)

Voor de vorm van de kaart heb ik de shape art 470.713.107 van Dutch Doobadoo gebruikt. Wat zijn deze toch handig. Je hebt geen stansmachine voor nodig. Gewoon de mal omtrekken met een potlood en uitknippen. En dan nog 5 verschillende maten in 1 mal, super toch? Ik heb zelf de 3 grootste maten genomen en uitgeknipt in paars, zwart en design papier van Noor! design paperpad Vintage. Dan heb ik nog een kleiner formaat gebruikt voor de stempel van Santoro. Deze is ingekleurd met distress inkt. 

Achter de stempel heb ik 2 blauwe mallen geplakt: de doily en de cirkel. De doily heb ik na het stansen en embossen nog in de mal laten zitten en bewerkt met paarse distress inkt pad. Dit heb ik gedaan met een dauber . Deze druk je op de pad en daarna op de mal. De mal maak je daarna gewoon schoon met een vochtig doekje. En er is nu ook een opbergdoosje voor de daubers: Sponge dauber case. Tussen de stempel en de doily heb ik nog een label geplaatst. De stempel heb ik iets opgehoogd door foam pads. Deze zijn in verschillende maten en diktes verkrijgbaar. Zo kun je er bijv. een label achterschuiven.

Links heb ik uit zwart papicolor de de blauwe hoekmal gestanst. En ook uit het zwarte papicolor komen de veertjes. Links van de stempel is de mal Floral flourishes vogelhuisje.

Bij de bloemen heb ik nog de paper art blaadjes 472.948.002 van Dutch Doobadoo geplakt. Deze heb ik eerst paars gekleurd. Links bij het vogelhuisje nog een paper art artikel van Dutch Doobadoo: de hekjes 472.948.008. Die heb ik gewoon wit gelaten. 










Ik hoop dat jullie de kaart leuk vinden. En een reactie vind ik altijd leuk. Ik wens jullie een hele fijne dag en tot de volgende keer!

Liefs,
Monique

1 opmerking:

  1. Wow super mooi Monique!!! Gaat je goed af hoor!! Enne ik ben dol op paars!!! Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen