Over mij

Hallo, Wat leuk dat je mijn blog komt bekijken. Laat ik me eerst even voorstellen. Ik ben Monique, woon samen met Gert en heb 2 zoons Robin en Thijmen. Van jongs af aan ben ik altijd wel creatief geweest. Haken, breien, borduren, textiel schilderen en sinds 2011 helemaal verslaafd aan kaarten maken. Ik ben begonnen met borduren en 3D. Daar is nu stempelen en scrappen bijgekomen. Dat vind ik nu wel het leukste om te doen. Ik hoop dat je mijn blog leuk vindt en een reactie is altijd welkom.







vrijdag 21 maart 2014

Challenge HobbyVision

Hallo allemaal,

Gisteren (20 maart) startte bij HobbyVision een nieuwe challenge. Dit keer mocht ik het thema kiezen en heb gekozen voor bloemen. Niet moeilijk toch ;) Normaal zet ik de kaart dezelfde dag op mijn eigen blog, maar gisteren hadden we een DT dag van Dutch Doobadoo bij Craft Emotions in Ochten. Ik heb nog nooit een DT dag gehad, dus was best wel benieuwd. Maar wat een supergave dag heb ik gehad. Ik heb echt genoten!! We hebben daar ook een workshop gehad, maar die zet ik er morgen op.

Maar nu eerst over deze kaart. Voor de basis heb ik de shape art 470.713.102 gebruikt en deze dubbel gevouwen. Daarna heb de bloem shape art 470.713.105 2 x omgetrokken en uitgeknipt. 1x uit kraftpapier (de grootste maat) en 1x uit designpapier Graphic 45, Secret Garden (1 maatje kleiner). Tja, ik ben echt fan van de shape art. Zoveel maten in 1 mal en zo eenvoudig in gebruik. Gewoon de vorm omtrekken (een tip, doe dit aan de achterkant van het papier, dan zie je dit niet aan de voorkant) en uitknippen of uitsnijden maar.

De stempel Silhouette Poppies heb ik ingekleurd met aquarelverf l'aquarelle van Sennelier. Ik heb voor de bloemen de kleuren 659 en 566 gemengd.

Van Noor! Design heb ik de volgende mallen gebruikt:
- Blauwe mal doily (achter de stempel)
- Blauwe randmal (aan de linkerrand van het plaatje) 
Vintage Flourishes, 2 vlinders (bovenop het plaatje)
Vintage Flourishes, vogelkooi en vogeltje (linksonder op de kaart en vogeltje op de label)
Blauwe randmal (onder de stempel)

Dutch Doobadoo heeft ook erg leuke cardboard artikelen. Deze kun je gewoon uit het karton drukken en op je kaart of creatie plakken. Van de bruine kant kun je het bovenste laagje eraf halen en dan blijft het ribbelkarton over. De andere kant is wit en kun je evt. kleuren in elke kleur die je wil. Ik heb de volgende cardboard vartikelen gebruikt:

Deze maand zijn bij Dutch Doobadoo ook tekstlabels uitgekomen. Twee vellen in het Engels en 1 vel in het Nederlands. En ik vind ze zooooo leuk :). Gewoon een bijpassende label uitkiezen, uit het vel drukken en op je kaart / creatie plakken. Niks stansen en daarna nog stempelen.  




Ik hoop dat jullie de kaart leuk vinden en wil jullie ook bedanken voor de reacties. Zo leuk om te lezen. En doen jullie nog mee aan de challenge? Klik HIER om rechtstreeks naar ons HobbyVision blog te gaan. Wij zouden dit erg leuk vinden! Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust hoor!

Ik wens jullie nog een hele fijne dag!

Liefs,
Monique

2 opmerkingen:

  1. Hoi Monique, ik had hem uiteraard al gezien..druk druk je kent dat vast wel!! Maar ik vind je kaart geweldig mooi, prachtige details en kleuren.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Mooie kleurtjes en materialen heb je gebruikt! Bevalt het kleuren met l'aquarelle goed? Ziet er goed uit! Gaaf zo'n DT-dag lijkt me ook erg gezellig!
    Leuk dat ik je nou "normaal" kan volgen want via Google + lukte niet!
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen